گروه شهری: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پروژه‌های در حال آماده‌سازی‌ گفت: ظرف شش‌ماه آینده، پروژه‌های مهم و تأثیرگذاری در حوزه فنی و عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید که برخی از آنها پروژه‌های کلید خورده در این دوسال هستند و برخی دیگر پروژه‌هایی را شامل می‌شوند که پس از سال‌ها مسکوت ماندن در دستور کار قرار گرفته‌اند.

 اولین پروژه از این مجموعه مسیر دسترسی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین است که صبح امروز به بهره‌برداری می‌رسد. مازیار حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: تونل‌نیایش، بزرگراه امام‌علی، دریاچه‌ مصنوعی چیتگر، بزرگراه‌طبقاتی صدر، بزرگراه شهید باقری، بزرگراه شهید باکری، تقاطع غیرهمسطح شیخ‌فضل‌الله - جناح، نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، تونل امیرکبیر و بخش باقیمانده بزرگراه آزادگان ازجمله این پروژه‌ها هستند که کلنگ احداث همگی‌شان طی دو سال گذشته بر زمین خورده و ان‌شاءالله تا شش‌ماه آینده به ثمر خواهند نشست. وی با بیان اینکه تا خرداد سال آینده از 18پروژه بهره‌برداری خواهد شد، اظهار کرد: در همین مدت‌زمان شش ماهه 60کیلومتر معبر بزرگراهی، دو تونل، یک دریاچه‌ مصنوعی، یک مجتمع نمایشگاهی، 36کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های ‌سطحی و 32پل جدید به شهر تهران اضافه خواهد شد.

هفت کیلومتر پایانی بزرگراه آزادگان

وی با اشاره به افتتاح 10کیلومتر از بزرگراه آزادگان حدفاصل پل‌ فتح تا پل ‌کن و پایان‌دادن به ترافیک قدیمی این بزرگراه خاطرنشان ساخت: تا پایان سال هفت کیلومتر پایانی بزرگراه به‌همراه دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های موجود در مسیر افتتاح خواهد شد و به ‌این ترتیب رینگ‌ کمربندی پایتخت پس‌از سال‌ها انتظار تکمیل خواهد شد. این پروژه مهر‌ماه89 آغاز شد.

گشایش‌های بزرگراهی در پایتخت

سید مازیار حسینی از بهره‌برداری رمپ دسترسی بزرگراه شهید صیاد شیرازی به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین در صبح امروز خبر داد و گفت: پروژه احداث رمپ ‌دسترسی از جنوب بزرگراه شهید صیاد شیرازی به شرق بزرگراه شهید زین‌الدین یکی دیگر از این پروژه‌هاست.حسینی گفت: با ایجاد یک راه مستقیم بین این دو معبر شریانی، از بار ترافیکی بزرگراه شهید همت کاسته خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ایجاد این دسترسی مرداد91 آغاز و طی پنج ‌ماه به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود، اظهار کرد: این پروژه به‌دنبال درخواست‌های مکرر اهالی شرق تهران به اجرا درآمده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان دی‌ماه شاهد تکمیل بزرگراه شهید باقری و اتصال آن به بزرگراه شهید بابایی خواهیم بود، گفت: این پروژه که اردیبهشت89 آغاز شده تأثیر بسزایی در تسهیل دسترسی‌های بزرگراهی پهنه‌شرقی پایتخت خواهدگذاشت. وی با اشاره به احداث 25کیلومتر مسیر باقیمانده از بزرگراه امام علی، گفت: 10تقاطع از 25تقاطع آن اخیرا به بهره‌برداری رسیده و پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان‌ سال‌جاری نیز تعدادی دیگر از تقاطع‌ها و مسیر بزرگراه افتتاح‌ شود. به گفته حسینی تیر1390 زمان آغاز این پروژه بود.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین با بیان اینکه سال‌گذشته پل‌های دسترسی بزرگراه شهید باکری به باند شمالی آزادراه تهران- کرج افتتاح شد، اظهار کرد: امسال پل‌های دسترسی این بزرگراه به باند جنوبی آزادراه مذکور دراختیار بهره‌‌برداران قرارمی‌گیرد. این پروژه اردیبهشت89 آغاز شد.

تونل‌ نیایش

وی همچنین درخصوص تونل نیایش گفت: این تونل که با احتساب راه‌های دسترسی 10هزارو252متر طول دارد، ان‌شاء‌‌الله تا 22بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهدرسید.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه درخصوص پروژه بزرگراه طبقاتی صدر گفت: این طرح هم مرداد سال گذشته آغازشد و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال‌جاری شکل‌ نهایی خود را تا حدود زیادی پیدا کند.حسینی با بیان اینکه با آغاز به‌کار جرثقیل‌های غول‌پیکر دروازه‌ای، بزرگی این پروژه بیش از پیش برای شهروندان تهرانی مشخص شده است، افزود: بزرگراه‌طبقاتی صدر یک نوآوری در صنعت ساخت پل‌های‌طبقاتی کشور به‌حساب‌می‌آید.

تونل امیرکبیر

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه عملیات سازه‌ای تونل امیر کبیر به تازگی پایان یافته است، گفت: این تونل که در منطقه بازار تهران قرار دارد بیش ‌از 1700متر طول و کارکردهای ترافیکی ارزنده‌ای دارد و پیش‌بینی ‌می‌شود با تجهیز آن به تأسیسات و امکانات‌جانبی، ظرف سه‌ماه آینده به روی خودروها گشوده ‌شود. اجرای این پروژه مهر‌ماه88 آغاز شد.

نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب

حسینی همچنین با اشاره به اینکه فاز نخست نمایشگاه استاندارد و بین‌المللی شهر آفتاب تا اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده آماده خواهد شد، گفت: این مجتمع درصورت تکمیل فازهای بعدی در سال‌های پیش‌رو، به یک مرکز مبادله تجاری - فرهنگی تبدیل می‌شود و می‌تواند میزبان رویدادهای بزرگ جهانی باشد.

کد خبر 197702

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز